lördag 22 november 2014

Egentligen har jag inte tid med en knitalong just nu. För mkt på jobbet, för mkt att fixa hemma, snart dags för oss att resa iväg och allt. Dessutom har jag två roliga projekt som jag helst borde avsluta först.
Emils riggarkofta från Älskade kofta (Birgitta Forslund) är så gott som färdig. Steekade den idag, dvs klippte upp den rundstickade tröjan så att jag kan sy i en dragkedja. Emil kommer hem ifrån Oslo nästa helg så det vore perfekt att kunna skicka med honom en färdig kofta när han åker igen.
Så har jag den romantiska sjalen från Tove Fevangs bok Klassisk hekling og hakking som jag virkar på. Det är inte många varv kvar, men långa...
Men, men... Detta verkar bara så kul! Jag får försöka hänga med så gott jag kan.


Romantisk sjal av Tove Fevang

Riggarkoftan av Birgitta Forslund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar